Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
0

Nők szerepe az autózásban

Nők szerepe az autózásban

Mai jogosítvány blogunkban azoknak a nőknek állítunk emléket, akik nélkül ma más lenne az autózás világa!

Üdvözöllek a fedélzeten!

Bertha Benz személyével már foglalkoztunk, és megemlékeztünk arról, hogy ő volt az, aki először hosszabb távon, és közúton autót vezetet, mert be akarta bizonyítani, hogy az autóé a jövő, és persze azt is be akarta bizonyítani, hogy a férje által megépített szerkezet – amit ma személygépkocsinak nevezünk, és ilyen járművet vezetsz Te is az autósiskolába - alkalmas a közlekedésre.

Most néhány másik hölggyel foglalkozunk, akik komfortosabbá tették az autózást.

Részlet a „Hogyan szereztem jogosítványt 49 nap alatt” című KRESZ-t, és autóvezetést tanító könyvből:

Mary Anderson találmánya: 1903 decemberében New Yorkba tartott, és az úton észrevette, havazás közben milyen gyakran kell kiszállni az autósoknak csak azért, hogy letakarítsák a szélvédőről a havat. Ekkor ötlött eszébe egy gumival ellátott kar, amelyet az autó belsejéből is lehet irányítani, így nem kell többé megállnia és kiszállnia a sofőrnek a szélvédő letörléséhez. Ez a találmány az ablaktörlő. Ha még nem ismerkedtél meg a kezelésével, ne búsulj, autóvezetés tanulása közben mindenképpen megtanulod a kezelését!

 De nem ő volt az egyetlen, aki „autóipari első” volt nőként. Az első hangtompító, az irányjelző, és az autófűtés is részben, vagy teljes egészében női találmány!

A következő blogbejegyzésünkben folytatjuk azon nők sorát, akik fontos szerepet játszottak az autózás történetében!

Addig is, találkozunk az autósiskolákban, aztán pedig, ha már megvan a jogsid az utakon is!

Jogosítványt minden nőnek!

 

 

 

 

 

-->