Nők szerepe az autózásban
Mai jogosítvány blogunkban azoknak a nőknek állítunk emléket, akik nélkül ma más lenne az autózás világa!
Üdvözöllek a fedélzeten!
Bertha Benz személyével már foglalkoztunk, és megemlékeztünk arról, hogy ő volt az, aki először hosszabb távon, és közúton autót vezetet, mert be akarta bizonyítani, hogy az autóé a jövő, és persze azt is be akarta bizonyítani, hogy a férje által megépített szerkezet – amit ma személygépkocsinak nevezünk, és ilyen járművet vezetsz Te is az autósiskolába - alkalmas a közlekedésre.
Most néhány másik hölggyel foglalkozunk, akik komfortosabbá tették az autózást.
Részlet a „Hogyan szereztem jogosítványt 49 nap alatt” című KRESZ-t, és autóvezetést tanító könyvből:
Mary Anderson találmánya: 1903 decemberében New Yorkba tartott, és az úton észrevette, havazás közben milyen gyakran kell kiszállni az autósoknak csak azért, hogy letakarítsák a szélvédőről a havat. Ekkor ötlött eszébe egy gumival ellátott kar, amelyet az autó belsejéből is lehet irányítani, így nem kell többé megállnia és kiszállnia a sofőrnek a szélvédő letörléséhez. Ez a találmány az ablaktörlő. Ha még nem ismerkedtél meg a kezelésével, ne búsulj, autóvezetés tanulása közben mindenképpen megtanulod a kezelését!
De nem ő volt az egyetlen, aki „autóipari első” volt nőként. Az első hangtompító, az irányjelző, és az autófűtés is részben, vagy teljes egészében női találmány!
A következő blogbejegyzésünkben folytatjuk azon nők sorát, akik fontos szerepet játszottak az autózás történetében!
Addig is, találkozunk az autósiskolákban, aztán pedig, ha már megvan a jogsid az utakon is!
Jogosítványt minden nőnek!