Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
0

Nők szerepe az autózásban 3.

Nők szerepe az autózásban 3.

Mai jogosítvány blogunkban folytatjuk sorozatunkat, amelyben azoknak a nőknek állítunk emléket, akik nélkül ma más lenne az autózás világa!

Üdvözöllek a fedélzeten!

Remekmű, luxus, elegancia. Egy márka, amelyet nem lehet összehasonlítani egyetlen másikkal sem. Ez a Rolls-Royce. A motorházat díszítő angyal az autózás történetének egyik legismertebb emblémája. A szobrocska az évek során változott, de mindmáig a csúcsminőség jelképe maradt.

Az autók királya, a királyok autója – szokták mondani a Rolls-Royce rajongói a legendás autómárkáról. Vevőkörük a lordoktól a maharadzsákig, államfőktől a filmcsillagokig, iparmágnásoktól maffiavezérekig terjed.

Rolls-Royce legismertebb azonosító jegyei a hatalmas hűtőrács, a dupla R betűs jelvény és az Eksztázis Szelleme nevű szobor lettek. A hűtőmaszkot a görög istenek templomáról, az Akropoliszról mintázták. Az embléma pedig egy nőalakot formáló szobrocska lett és 1911 óta díszíti az autókat, helyesebben azóta szériatartozék.

Elődje már 1907-ben rákerült Lord Montagu kocsijára, ő bízta meg Charles Sykes szobrászt, hogy készítsen hűtődíszt a Rolls-Royce-ára. A lord az angol autózás egyik úttörője volt, a The Car magazin szerkesztője. Titkárnőként dolgozott mellette egy bizonyos Eleanor Velasco Thornton (amúgy színésznő és modell) és nemcsak a munka fűzte őket egymáshoz. Házasságról a nagy társadalmi különbség miatt szó sem lehetett. Lord Montagu a családi nyomásnak engedve idővel elvett egy rangjához illő nőt, de a kapcsolat – amelyről csak néhány közeli barátjuk tudott – később is megmaradt. A néhány barát egyike a szobrász Sykes volt. Eleanor gyakran állt neki modellt, kézenfekvő volt tehát, hogy a szobrot róla mintázza meg. Az alakot lobogó ruhában ábrázolta, amint mutatóujját a szája elé teszi, jelképezve a szerelmi kapcsolat titkosságát.
Később Sykes megbízást kapott a cégtől, hogy minden autóra tervezzen egy hasonló szobrocskát. Amikor elkészült a munkával, a Spirit of Speed (a száguldás szelleme) nevet adta neki, nem sokkal később Spirit of Ecstasyra (az eksztázis szelleme) módosította. Ezeket a díszeket – mint annyi mást az autón – kézzel készítették, hagyományos technológiával, vagyis az öntőformát össze kellett törni, hogy előbukkanjon az öntvény, ez az oka annak, hogy nincs két, milliméterre azonos szobor. A Spirit of Ecstasy 1911-től 1914-ig bronzból készült, ezüstbevonattal. Masszív, értékes darabnak tűnt, lopkodták is az autókról. Később áttértek a nikkelötvözetre, és ezt használják napjainkban is. 
 

Érdekes történet! Ugye? És ebben is egy nő játszotta a főszerepet!

Találkozunk az autósiskolákban, aztán pedig, ha már megvan a jogsid az utakon is!

Jogosítványt minden nőnek!

 

-->