Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Ki akar majd megvenni egy autót, ha nem is ő vezeti?

Üdvözöllek a fedélzeten!

A jogsi blogunkban viszonylag sokat foglalkozunk az autózás, és az autósiskolák, valamint a jogosítványszerzés jövőjével, de ez azért van, mert, szinte napról napra hatalmas változások vannak az autózás és az autóvezetés terén. Lássuk csak!

Jelenleg is zajlik Párizsban egy nagy, a közlekedés jövőjével foglalkozó konferencia, az Autonomy. A rendezvényen igen érdekes megközelítésben foglalkoznak a közlekedés lehetséges jövőjével. Ross Douglas-szel, a kiállítás vezetőjével készítettek riportot, amelyben fontosnak tűnő gondolatok fogalmazódnak meg. Az egyik legfontosabb téma, hogyan alakul át hamarosan az autók értékesítése.

Figyelj, ez számodra is érdekes lehet, ha a jogosítványod a zsebedben van! És hidd el, az alábbiak nem is a távoli jövőt jelentik az autózásban!

A nyugati társadalomban egyre kevésbé fontos az autó birtoklása, miközben a mobilitás ugyanolyan fontos marad, de ettől még nem akarnak többen tömegközlekedést használni. Egyfajta közlekedési szolgáltatási mixet kellene árulni, de erre sajnos még nincsenek jó megoldások – mondja Douglas. Csökken tehát az igény arra, hogy valami értékes tárgyat tartsunk csak azért, hogy eljussunk A-ból B-be. Erre a folyamatra erősen rájátszanak a közösségi autószolgáltatások is, mert ahhoz, hogy néhány órára beüljünk egy autóba, nem kell luxus Audi, amit imádunk – mondja Ross Douglas.

Az autógyártók számára ez persze komoly kihívás: hogyan fognak így pénzt csinálni az autókkal? A BMW Drive közösségiautó-szolgáltatása például nem nyereséges, és nem a rossz menedzsment miatt, hanem azért, mert még nem is találták ki az autómegosztó szolgáltatások hosszú távú, fenntartható üzleti modelljét. A Porsche is azzal próbálkozik, hogy bérautóként adja ki autóit. Fix összegért használhatja valaki a márka bármelyik modelljét, bizonyos megkötésekkel. (De vélhetően ehhez sokkal kevesebb autó is elég, mint amennyit most gyártanak.) Ha a piacon működővé válik ez az üzleti modell, akkor eljöhet a korszak, hogy az autógyártók kilométereket árulnak majd autóikhoz.

Az autóipar elmúlt 70 éve arról szólt – mondja még Ross Douglas –, ki gyárt jobb motort, szebb karosszériát és milyen nagy sztorival tudja ezeket tálalni. Az elektromos autókra való átállás nyomán a motorok tudása lényegében jelentéktelenné válik, csökken a fejlesztésük nyomán felhalmozott tudás értéke. A szabadalmak, technológiák, amelyek a különbséget jelentették, elvesztik értéküket. Hasonló történt a fotózásban is a digitális kamerák megjelenésével: minden, amit régen a filmes fényképezés iparága felépített maga köré, lényegében elveszett.

Emiatt és a következő 10-15 évben jelentkező önvezető autók terjedése miatt az autókkal való személyes kapcsolat teljesen elveszhet. Ha valaki már nem irányítja az autót, akkor eltűnik a kapcsolat a sofőr az autója között, ami pedig eddig a legfontosabb eszköz volt az autógyárak számára az értékesítésben.

Sajnos nem látok a jövőbe, és ezért nem tudom, hogy néhány év múlva, szükséges lesz-e az autózáshoz jogosítvány. Azt sem tudjuk, hogy mi lesz akkor az autósiskolákkal.

De, ma még mindenképpen kell az autóvezetéshez a jogosítvány, a KRESZ-tanfolyam, KRESZ-vizsga, autóvezetés tanulása, na és persze a forgalmi vizsga.

Válaszd a jogosítványhoz a legrövidebb utat!

Találkozunk tehát az autósiskolákban, és ha már zsebedben a jogsi, akkor az utakon is!

Jogosítványt minden nőnek!

 

-->