30 km/h városban?
Üdvözöllek a fedélzeten!
Az Európai Unió közlekedési biztosa még tavasszal vetette fel, hogy drasztikusan kellene csökkenteni a városon belüli sebességhatárt. De mit gondolnak erről a minisztériumban, és hogyan hatna ez az autósiskolák tanulóira, különös tekintettel a forgalmi vizsgára?
Idén márciusban a szlovén Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedési biztosa elég bátor ötletet vetett fel a döntéshozóknak. A szakember szerint halálos balesetek drasztikus csökkentését a városon belüli sebességhatár drasztikus csökkentésével lehetne elérni. Mindez azt jelentené, hogy a jelenlegi 50 km/h helyett csak 30 km/h-val lehetne hajtani. De hogyan gondolkodnak erről a hazai döntéshozók?
A napi.hu beszámolója szerint a máltai nyilatkozatban az aláírók azt (is) vállalták, hogy az ágazati szereplőkkel megvizsgálják, milyen lehetőség nyílna a sebességkorlátozással ellátott övezetek kiterjesztésére. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint ezt olyan területeken lenne érdemes megtenni, "ahol emberek dolgoznak, kerékpároznak, vagy ahol gyerekek játszanak".
Mivel a statisztikai adatok szerint hazánkban 2012 óta leginkább stagnált és emelkedett a sérüléssel járó közúti balesetek száma, ezért a szakemberek szerint nem elvetendő a 30 km/h-s sebességhatárral ellátott övezetek kiterjesztése.
A napi.hu beszámolója szerint a minisztérium úgy látja,
a korlátozott sebességű övezetek további alkalmazása, terjesztése közlekedésbiztonsági szempontból is támogatandó, ugyanakkor szerintük mindez kockázattal is járna. Mint írták, a sebességkorlátozás kiterjesztése adott esetben fordítva is elsülhet, a torlódások miatt ugyanis valószínűleg sokan szegnék meg a közlekedési szabályokat.
Vagyis a drasztikus sebességkorlátozást alaposan meg kell fontolni, de jelen állás szerint marad az 50 km/h-s sebesség. Más kérdés, hogy a 30-as övezetek kiterjesztésével hasonló célt lehetne elérni.
Itt egy remek könyv azért, hogy sikeres legyen a KRESZ-és forgalmi vizsgád, és hogy a jogosítvány birtokában elkerüld a KRESZ-bírságot: KRESZ-bírságmegelőzési kézikönyv
Az autósiskolák tanulói számára kifejezetten előnyös lehetne, ez a fajta sebesség korlátozás. Persze, az újabb problémát vetne fel: kisebb sebességgel még több vezetési gyakorlatra lenne szükség ahhoz, hogy a forgalmi vizsgára bocsájtás egyik kritériumának megfeleljenek a tanulók, a kötelezően minimum 580 km levezetésére.
Találkozunk az autósiskolákban, aztán, ha kezedben a jogsi, az utakon is!
Jogosítványt minden nőnek!